חדשות

מחנכים קוראים ל-'מאוחדים למען זכויות האדם' "החבר הכי טוב של מורה"

בוועידה הלאומית של מדעי החברה, ארגון 'מאוחדים למען זכויות האדם' סיפק חומרים של זכויות האדם למחנכים מ-45 מדינות בארה"ב.

מורים למדעי החברה, שתפקידם להכין את התלמידים להיות אזרחים בדמוקרטיה מגוונת, מסתמכים על 'מאוחדים למען זכויות האדם'.

אחד מכל ארבעה תלמידים שלומדים בבית-ספר אמריקאי נחשף באופן קבוע לבריונות. התוצאה: 160,000 בני נוער בארה"ב מוצאים את עצמם כל יום משתמטים מבית-הספר כדי להתחמק מאלו שמענים אותם. אחד מכל עשרה תלמידים נושר לגמרי מבית-הספר.

זה לא מפתיע שמורים למדעי החברה אומרים שהם מחפשים דרכים לעצור את הבריונות – והכיתות שלהם הן המקום המושלם לטפל בבעיה הזאת בהקשר של זכויות האדם.

בנוסף, המורים למדעי החברה קיבלו את המשימה מהמועצה הלאומית למדעי החברה לעזור לצעירים "להגיע להחלטות מלומדות ומנומקות לטובת הציבור כאזרחים בחברה דמוקרטית שמגוונת מבחינה תרבותית".

אבל מורים רבים תוהים איך להתחיל לבצע את האחריות הזאת.

כדי לענות על שאלות אלו ולעזור למחנכים שזקוקים לחומרי לימוד, 'נוער למען זכויות האדם' (YHR) וארגון האב שלו, 'מאוחדים למען זכויות האדם' (UHR), ארגנו תערוכה בוועידה הלאומית השנתית למדעי החברה של 2015 בניו אורלינס. כאן, שני הארגונים הציעו למורים חומרים מקצועיים ומרתקים כדי לטפל בבריונות ובנושא הרחב יותר של זכויות האדם.

החומרים היו הצלחה מסחררת מיידית. מורה אחד, אחרי שהוא נתקל לראשונה בערכה למחנך של 'נוער למען זכויות האדם' שהוצגה בוועידה, קרא לתוכן "חלום שהתגשם". מורה אחר קרא להם "החבר הכי טוב של מורה למדעי החברה".

חבילת החינוך של 'נוער למען זכויות האדם' כוללת מדריך למחנך עם הוראות צעד-אחר-צעד, 24 חוברות של 'מהן זכויות האדם?', סרט תיעודי תמציתי ורב-עוצמה ו-30 תשדירי שירות שמעוררים לחיים את 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם'. מורה אחד סיכם את הדעות שהביעו כמה מעמיתיו ואמר "תוכנית הלימודים הזאת תהיה אפקטיבית ושימושית ב-100% בכיתה שלי".

זכויות האדם הספציפיות שנידונו בתוכנית הזאת היו "אל תפלה" ו-"לא לעינויים" עם תשדירי שירות רבי-השפעה שמציגים את הדינמיקות החברתיות בקרב צעירים. הם גם בוחנים את הנושא של בריונות ואלימות.

כמה מחנכים הצטרפו לתוכנית בהתלהבות ומיד שילבו את החומרים של זכויות האדם בפרזנטציות שלהם בוועידה.

המורים גם שמחו לשמוע ש-'נוער למען זכויות האדם' הוא לא רק כלי אפקטיבי, אלא הוא ניתן להם ללא תשלום והם יכולים להתאים את החומרים לצרכים הספציפיים שלהם בכיתה ושל התלמידים. כמה מחנכים הצטרפו לתוכנית בהתלהבות ומיד שילבו את החומרים של זכויות האדם בפרזנטציות שלהם בוועידה.

המורים שכבר הכירו את התוכנית היו להוטים לספר על הצלחותיהם. מורה אחד סיפר שהוא מעריך את העובדה שזכויות האדם מוצגות בתוכנית בתור "סדרה של ערכי מוסר בסיסיים עבור האנושות", מה שמאפשר לצעירים להשתמש בהן מיד. הקולגה שלו הוסיף "סרטוני הווידיאו היו מהממים. התלמידים שלי באמת נהנו מהם!"

מורים שמשתמשים בתוכנית של 'נוער למען זכויות האדם' היו גם שמחים לגלות שהם יכולים להתקדם לתוכנית של 'מאוחדים למען זכויות האדם', עם תוכנית הלימודים המעמיקה שלה שמתאימה לקהל בוגר יותר.

בעוד שהתוכניות מספקות תוכניות לימודים מובְנות, תמיד יש מקום ליצירתיות. מורה אחד למדעי החברה ולספרדית לקח חומרים גם בספרדית וגם באנגלית, ומתכנן להשתמש בחומרים כדי ללמד ספרדית, בזמן שהתלמידים גם לומדים את זכויות האדם שלהם.



אנחנו זקוקים לעזרתך

עזור להפוך את זכויות האדם למציאות. הצטרף לתנועה הבינלאומית לזכויות האדם בכך שתהפוך לחבר ב-'מאוחדים למען זכויות האדם' (UHR).‏ עזור ליחידים, למחנכים, לארגונים ולגופים ממשלתיים בכל העולם להגביר את המודעות ל-׳הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם׳ שאומצה על-ידי המדינות החברות באו"ם ב-1948. יותר מ-60 שנה אחרי אותו הסכם, ההבטחה שלו עדיין לא התממשה.

הורד
הורד