חדשות

חינוך בנושא זכויות האדם מפתח כבוד בהודו

תרזה מיקל (במרכז), מורה לאנגלית במומבאי, הודו, עם תלמידיה שעכשיו הם פעילים צעירים גאים למען זכויות האדם.

במומבאי, התלמידים הפכו לפעילים גאים אחרי שהם למדו את הזכויות הבסיסיות שלהם.

בית-הספר המשלים GloWorld הוא אחד מ-100 בתי-ספר בכפרים במומבאי, הודו. כאן, המורה לאנגלית תרזה מייקל מסבירה איך היא מדברת על אקטואליה עם התלמידים שלה במטרה לעודד מודעות רבה יותר וגישה של שלווה וסובלנות.

אחרי שהיא גילתה את האתר של 'נוער למען זכויות האדם', תרזה מספרת שהיא מצאה בדיוק את מה שהיא היתה צריכה לשם כך. אחרי שהיא קיבלה את חבילת החינוך שלה של זכויות האדם, היא מיד חילקה את החוברות של 'מהן זכויות האדם?' לכיתתה.

התגובה הדהימה אותה. אחרי שהם למדו את הזכויות הבסיסיות שלהם והאחריות שמגיעה עם ידיעתן, תלמידים שלפני כן היו אלימים וחצופים פתאום הפסיקו. הם התחילו לכבד זה את זה. כמה תלמידים אפילו ארגנו מדורה כדי לשרוף את הסמים שהם לקחו לפני כן וכדי לסמל התחלה חדשה.

"אני באמת רואה איך הילדים מרגישים שהם זוכים לכבוד כשאני נותנת להם את הכובע של יצירת תמיכה", אומרת מיקל. "הם נמשכים עכשיו לדרך הנכונה להפסיק את הדברים שהם לא בסדר".

מיקל מיד הזמינה חומרים נוספים והתחילה להעביר שיעורים קבועים ל-50 ו-60 תלמידים בכל פעם במומבאי. כאשר השמועה החלה להתפשט, מאה כפרים מהסביבה התחילו לדרוש שילמדו גם את ילדיהם על הזכויות שלהם שלא ניתן לשלול מהם.

מיקל מוכנה לעמוד בדרישה, והיא גאה להתחיל במה שהיא מכנה "המטרה הנעלה הזאת".

"אני מקווה שתרומתי תוכל להפוך את העולם למקום טוב יותר", היא אומרת.



אנחנו באמת רוצים לשמוע ממך

בידיהם של המורים למדעי החברה מופקדת המוכנות של תלמידיהם לקחת על עצמם תחומי אחריות של אזרחות. הם גילו בתוכנית הלימודים של 'נוער למען זכויות האדם' כלי יקר ערך שעוזר להשיג זאת.

בעלי ערך במידה בל תיאמן

"אני משתמשת בחומרים שלכם כבר 4-3 שנים בקורס הבחירה בנושא זכויות האדם. אני משתמשת בסרט התיעודי 'הסיפור של זכויות האדם' כדי לעבור במהירות על ההיסטוריה והמקורות של הזכויות.... התלמידים לומדים לקשר את הזכויות ואת המושגים שב-'הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' לאירועים אקטואליים מהחיים. החומרים שלכם היו בעלי ערך במידה בל תיאמן כי בניתי את התוכנית הזאת מהבסיס. תודה!"

הכרחי ומשולב במלואו

"אני משתמש בחומרים האלה כל יום! אני בונה את שנת הלימודים סביב החומרים האלה.... אנחנו מקיימים דיונים על כל אחד מסרטוני הווידיאו בעזרת כמה מהשאלות שלכם. אני מבקש מהתלמידים לספר על חוויה רלוונטית, וזה באמת מתחיל את הדיון. החינוך בנושא של זכויות האדם הוא הכרחי ומשולב במלואו בתוכנית הלימודים שלי".

לגרום לתלמידים לחשוב

"אני משתמש במשאבים של 'נוער למען זכויות האדם' עם תלמידים בכיתה ג' בתור נקודת התחלה לדיונים על זכויות וכדי לעודד שיחה במפגשי בוקר. השתמשתי במשאבים האלה גם בקבוצות של גילאים שונים (מפגשי העשרה) כדי לגרום לתלמידים לחשוב על איזה סוג של פרוייקטים של שירות-למידה הם היו רוצים לפתח. הסרטים הקצרים/סרטוני הווידיאו הם דרך נהדרת להתחיל דיון עם תלמידים".

התמונות רבות-עוצמה

"התלמידים שלי בכיתה ז' יצרו לאחרונה עבודות אומנות על 30 הסעיפים של ההכרזה לכבוד יום זכויות האדם של האו"ם. התמונות היו רבות-עוצמה עבור התלמידים, במיוחד משום שהשפה של המסמך קשה לכמה מהם. התוכנית היתה משאב נהדר לתלמידים. הם רואים שסרטוני הווידיאו עוזרים להם להבין את זכויות האדם ואת הכרזת האו"ם על זכויות האדם".



אנחנו זקוקים לעזרתך

עזור להפוך את זכויות האדם למציאות. הצטרף לתנועה הבינלאומית לזכויות האדם בכך שתהפוך לחבר ב-'מאוחדים למען זכויות האדם' (UHR).‏ עזור ליחידים, למחנכים, לארגונים ולגופים ממשלתיים בכל העולם להגביר את המודעות ל-׳הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם׳ שאומצה על-ידי המדינות החברות באו"ם ב-1948. יותר מ-60 שנה אחרי אותו הסכם, ההבטחה שלו עדיין לא התממשה.

הורד
הורד