'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' חוגג את יום השנה ה-20 שלו

עשרים שנה של הפצת המסר של זכויות האדם.

'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' חוגג השנה את יום השנה ה-20 שלו: 20 שנה של מתן משאבים חינוכיים ופעילויות שמלמדים את נושא זכויות האדם, מיידעים, מסייעים ומאחדים אנשים, אנשי חינוך, ארגונים וגופים ממשלתיים למען ההפצה והאימוץ של 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' (UDHR) בכל רמה של החברה.

כל שנה ביום זכויות האדם, 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' מארגן אירועים כדי לקדם את 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם'.

"המצב של זכויות האדם הוא הרסני", אומרת מרי שאטלוורת', המייסדת והנשיאה של 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' (YHRI). "אנשים לעולם לא יגנו על זכויותיהם או על הזכויות של אחרים אם הם לא מבינים מה הן".

ב-2001, שאטלוורת', תומכת ומחנכת כל חייה בנושא זכויות האדם, היתה מוטרדת עמוקות מהמצב של זכויות האדם בעולם שאחרי 11/9. כשנודע לה ש-90 אחוז מהעונים לסקר לא היו מסוגלים לציין יותר מ-3 מתוך 30 הזכויות שהוענקו על-ידי ה-UDHR, היא השיקה יוזמה לחנך בני נוער על המסמך הזה, שחוגג את יום השנה ה-73 לאימוץ שלו ביום זכויות האדם, ב-10 בדצמבר.

נציגי נוער לוועידת הפסגה השנתית ה-14 של זכויות האדם שמאורגנת על-ידי 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי' באו"ם בניו-יורק.

שאטלוורת' חולקת על העובדה שמלמדים ילדים שהעבדות בוטלה במאה ה-19, כאשר קרוב לוודאי אין אף מדינה בכדור הארץ שבה לא מתרחש סחר בבני אדם ברגע זה. "העובדה היא שהיום יותר גברים, נשים וילדים חיים חיי עבדות מאשר בשיא סחר העבדים", היא אומרת.

השליחות של YHRI היא ללמד בני נוער על זכויות האדם ולעורר בהם השראה כדי שהם יהפכו לתומכים בעלי ערך בסובלנות ובשלום.

כמה מאבני הדרך שהושגו על-ידי YHRI ב-20 שנותיו הראשונות כוללות:

  • 16 ועידות פסגה בינלאומיות של זכויות האדם וסיורים חינוכיים עולמיים. שאטלוורת' נסעה יותר מ-1,040,000 קילומטרים – שווה ערך להקפת העולם 26 פעמים – כשהיא מציגה את קמפיין YHRI ליותר מ-1,500 פקידי ממשל ב-82 מדינות.
  • 30 אחוז מהאוכלוסייה של טימור-לסטה למדו על החומרים של YHRI בבתי-הספר במדינה, הודות לתמיכת חתן פרס נובל לשלום והנשיא לשעבר חוסה ראמוס-הורטה.
  • YHRI תרם לכך שחוקים הועברו בקוסטה ריקה ובמדינת צ'יאפס במקסיקו, והפכו את החינוך על זכויות האדם לחובה בבתי-ספר, ולכך שה-UDHR תשולב בחוקה של מדינת צ'יאפס.
  • אחרי ש-YHRI הכשירו 200,000 אנשי צבא קולומביאנים על 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם', הפרות מצד הכוחות המזוינים ירדו ב-96 אחוז.
1.7 מיליון תלמידים למדו על 'הכרזת האו"ם לכל באי עולם בדבר זכויות האדם' באמצעות החומרים של 'נוער למען זכויות האדם הבינלאומי'.

ב-2019, ועידת הפסגה העולמית של חתני פרס נובל לשלום העניקה למרי שאטלוורת' ול-YHRI את מדליית ועידת הפסגה לשלום על אקטיביזם חברתי "לאות הכרה בעבודתם לחנך את הנוער בעולם על החשיבות של זכויות האדם באמצעות 'ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם'."

"זאת לא שאלה של כמה יעלה ללמד את זכויות האדם, אלא מה יהיה המחיר אם לא נלמד אותן", אומרת שאטלוורת'. "כשהתחלתי, מעט מאוד אנשים ידעו למעשה מהן זכויות האדם. אנשים יותר מודעים עכשיו לזכויות האדם. אנחנו לא רק יוצרים שינוי, אנחנו משנים נקודות מבט, אנחנו מעלים את איכות החיים ואנחנו מצילים חיים".

YHRI נותן וידוע למתנדבים ולסניפים הרבים שלו ברחבי העולם, עם תודה מיוחדת לנותנת החסות הראשית שלו, דת ה-Scientology.

הורד
הורד