שמים את גמביה בחזרה על המפה כתחנת כוח לזכויות האדם

נפאמארה ג'ונה לא רק מחנך בני נוער ואת הקהילה בגמביה על זכויות האדם שלהם, אלא הוא הופך את זכויות האדם האלה לעובדה באמצעות יישום.

גמביה – פיסת ארץ קטנה במערב אפריקה, שגובלת בסנגל – היתה פעם חוף מבטחים לזכויות האדם, אבל אחרי 22 שנות שלטון רודני של יחיא ג'אמה, המדינה סבלה ממעצרים שרירותיים, עינויים ומערכת חינוך שתוארה בתור "אסון לאומי".

אבל נפאמארה ג'ונה לא מרים ידיים בכזו קלות. הוא נולד באיזור הכפרי של מחוז וולי ווסט בגמביה, והיתה לו הזדמנות נדירה לרכוש השכלה נאותה בעיתונאות ובניהול. לכן הוא רצה לתת בחזרה.

ב-2001, הוא הקים את Beakanyang Kafo, שפירושו "הזדמנויות שוות לכולם". הוא התחיל בוולי ווסט עם הצלחתו הראשונה בנושא זכויות האדם כאשר הוא פתח את החינוך לבנות לראשונה בעיר הולדתו.

ב-2011, הוא מצא כלי חדש, החומרים של 'נוער למען זכויות האדם'. הוא הקים שותפויות עם המשרד לחינוך יסודי וחטיבת ביניים ועם מועצת הנוער הלאומית כדי לערוך סמינרים בבתי-ספר ברחבי המדינה. ב-2013, הוא הוסיף מחנה קיץ שנתי לנוער כדי ליצור אזרחים אחראיים, כשזכויות האדם היו חלק בלתי נפרד ממנו.

נפאמארה ג'ונה עם אחד מחברי הסניף של 'נוער למען זכויות האדם' בגמביה, מחלקים את חוברות 'מהן זכויות האדם?' לנוער בגמביה.

ג'ונה לא רק מלמד את זכויות האדם אלא גם מיישם אותן. זה כולל קמפיין להשגת מי שתייה נקיים וחשמל סולארי לכפרים בהתאם לסעיף 25 של ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם (UDHR): "לכל אדם יש זכות לרמת חיים נאותה למען הבריאות והרווחה שלו ושל משפחתו".

ב-2016, שבע מפלגות פוליטיות שהיו נחושות לקיים בחירות הוגנות התאחדו כדי לתמוך במועמד אחד, אדאמה בארו. סעיף 21 קובע, "רצון העם יהיה הבסיס לסמכות הממשלה; זה יתבטא בבחירות תקופתיות ואמיתיות". לכן, ג'ונה והצוות שלו עשו סדרה של תוכניות רדיו וסרטוני וידיאו במדיה החברתית כדי לעודד בני נוער להשתתף בתהליך הדמוקרטי ולהצביע. תורים ארוכים נוצרו בתחנות ההצבעה. בארו ניצח.

ג'ונה והצוות שלו הרחיבו את עבודתם כדי לתקן עכשיו את 22 שנות הנזק ליסודות של המדינה. הם הגבירו את עבודתם עם בתי-ספר, כשהם מקימים 25 מועדוני זכויות אדם ותוכנית עם המשרד לחינוך יסודי וחטיבת ביניים לשנות הלימודים של 2019-2017. במקביל הוא קידם את זכויות האדם דרך המדיה והגיע ליותר מ-400,000 איש.

הוא לימד עכשיו יותר מ-20,000 מתושבי גמביה בכל איזור. בפגישה עם נשיא גמביה החדש, הוא הציג את החומרים של YHRI. המדינה הקימה לבסוף ועדת זכויות אדם לאומית עצמאית כדי להבטיח שבגמביה ימשיכו לתת כבוד לזכויות האדם.

הורד
הורד