חורף 2015דף מידע

מאוחדים למען זכויות האדם
מביאים רפורמה לצבא קולומביה ומחזירים "אמון במטרה"

מציאות חדשה
הלך הרוח של צבא קולומביה השתנה לאחר שחיילים קראו את 'הסיפור של זכויות האדם' מתוך 'מאוחדים למען זכויות האדם'.

במשך יותר מ-50 שנה קולומביה נקרעה על-ידי עימות חמוש פנימי, כשהצבא הלאומי וקבוצות צבאיות למחצה נלחמים בקבוצות גרילה שמאליות. במהלך העימות העקוב מדם, התרחשו הפרות זכויות אדם חמורות.

השערורייה של "החיובי הכוזב" (בדיקה שמגלה באופן כוזב חולי שאינו קיים) הגיעה לתשומת לב הציבור ב-2008. היא כללה סדרה של רציחות שבה חיילי הצבא הלבישו אזרחים עניים או אזרחים הלוקים בשכלם בבגדי מורדים, הרגו אותם ולאחר מכן הציגו אותם בתור נפגעים מצד המורדים, ובכך זכו לעלייה בדרגה ובגמולים אחרים בעזרת ספירת הגופות המנופחת.

קרא עוד >>

התוכנית העולמית לחינוך לזכויות האדם
שלב שני » כוחות הביטחון

'מאוחדים למען זכויות האדם' סיפק הכשרה לגבי 'ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם' של האו"ם ליותר מ-10,000 צוערי משטרה במדינה ההודית המרכזית מדהיה פראדש, בהתאם לשלב 2 של תוכנית החינוך העולמית של האו"ם לזכויות האדם.

ב-10 בדצמבר 2004, בסיומו של העשור לחינוך לזכויות האדם של האומות המאוחדות, העצרת הכללית של האו"ם הודיעה על התוכנית העולמית התלת-שלבית לחינוך לזכויות האדם, כדי לקדם את היישום של תוכניות חינוך לזכויות האדם בכל מגזרי החברה.

השלב הראשון (2009-2005) הדגיש שילוב של חינוך לזכויות האדם בבתי-ספר יסודיים ותיכוניים במערכת החינוך.

השלב השני (2014-2010) קרא לשילוב של חינוך לזכויות האדם בתוך מערכת החינוך הגבוה ובהכשרת מורים ומחנכים, עובדי ציבור, פקידי אכיפת חוק והצבא.

השלב השלישי (2019-2015) יתמקד בעיתונאים ובאנשי מקצוע אחרים באמצעי התקשורת, עם דגש על חינוך והכשרה בשוויון ואי-אפליה. מטרת התוכנית היא להיאבק בסטריאוטיפים ובאלימות; טיפוח כבוד לאחר; קידום סובלנות, דו-שיח בין-תרבותי ובין-דתי ושיתוף חברתי.

קרא עוד >>

זכויות האדם בפעולה
כאשר חמלה מובילה לתמיכה

בצדו השני של הספקטרום מההפרות המחפירות של זכויות האדם על-ידי כוחות הביטחון בקולומביה נמצאת תוכנית הלימודים 'הופכים את זכויות האדם למציאות' של 'מאוחדים למען זכויות האדם', שמורים ברחבי העולם מלמדים אותה בכיתותיהם.

״[הסטודנטים שלי] יותר אצילי נפש ומתעניינים במה שקורה סביבם והם חסרי סובלנות לאי-צדק כלפי אחרים".

– פטרישה ב., פרופסור במכון הטכנולוגי, מקסיקו
קרא עוד >>

חינוך עולמי לזכויות האדם

'מאוחדים למען זכויות האדם' והחלק שלו לנוער 'הארגון הבינלאומי של נוער למען זכויות האדם', יצרו שותפות עם ארגונים לאומיים כדי לפתח ולהוציא לפועל תוכניות חינוך והכשרה לגבי זכויות האדם במדינות ברחבי העולם. הן כוללות:


אתיופיה הוועדה האתיופית לזכויות האדם

קמרון ועדת האזרחים הלאומית לזכויות ולחרויות האדם

מונגוליה הוועדה הלאומית לזכויות האדם של מונגוליה


תאריכים
תמיכה בזכויות האדם ב-2015

20 בפברואר: היום העולמי לצדק חברתי

1 במרץ: יום ללא אפליה

21 במרץ: היום הבינלאומי לביעור האפליה הגזעית

6 באפריל: יום הספורט הבינלאומי למען התפתחות ושלום

20 ביוני: יום הפליטים העולמי

30 ביולי: היום העולמי נגד סחר בבני אדם

21 בספטמבר: יום השלום הבינלאומי

16 בנובמבר: היום הבינלאומי לסובלנות

10 בדצמבר: יום זכויות האדם של האומות המאוחדות



אבני דרך בחינוך לזכויות האדם

  • 2004-1995: עשור החינוך לזכויות האדם של האומות המאוחדות.

  • 2009-2005: שלב 1 של התוכנית העולמית לחינוך לזכויות האדם של האו"ם מתמקד בחינוך לזכויות האדם במערכת בתי-הספר היסודיים והתיכוניים.

  • 2014-2010: שלב 2 מדגיש את החינוך לזכויות האדם בחינוך הגבוה ותוכניות הכשרה למורים ומחנכים, עובדי ציבור, כוחות אכיפת החוק והצבא.

  • פברואר 2012: העצרת הכללית של האו"ם מאמצת את 'ההכרזה של האומות המאוחדות לגבי החינוך וההכשרה בנושא זכויות האדם' במטרה "לפתח תרבות עולמית של זכויות האדם, שבה כל אחד מודע לזכויותיו ולתחומי אחריותו בקשר לזכויות של אחרים".
  • תחילת 2015: מדינות החברות באו"ם מדווחות לנציב העליון לענייני זכויות האדם בנוגע ליישום שלהן של שלב 2.

  • 2015: המשרד של הנציב העליון לענייני זכויות האדם מספק דו"ח עולמי למועצה לזכויות האדם של האומות המאוחדות.

  • 2019-2015: שלב 3 של התוכנית העולמית מתמקד באנשי מקצוע באמצעי התקשורת ובעיתונאים, כשהדגש הוא על חינוך והכשרה בנוגע לשוויון ולאי-אפליה.

עזור להפוך את זכויות האדם למציאות

הצטרף לתנועה העולמית לזכויות האדם על-ידי כך שתהפוך לחבר ב-'מאוחדים למען זכויות האדם' (UHR).‏ UHR מסייעת ליחידים, למחנכים, לארגונים ולגופים ממשלתיים בכל חלקי העולם להגביר את המודעות בנוגע ל-׳הכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם׳.

הורד
הורד